Soustředění Zbiroh

SDH Nové Jirny » Činnost dětí » Soustředění Zbiroh

5.9.2019, Admin

První říjnový víkend jsme se vydali na naše každoroční soustředění. Letos jsme byli poprvé v krásném rekreačním středisku Svatý Štěpán v Cheznovicích. V pátek odpoledne jsme se sešli u hasičárny. Už při nakládání batožiny do aut bylo vidět natěšení nejen dětí ale i vedoucích. Po příjezdu na místo jsme se rozdělili do pokojíků, vybalili věci a šli rovnou na večeři. Kuchařky nás uvítali rizotem s červenou řepou. Vzhledem ke krátkým podzimním dnům jsme již večerní program strávili ve vnitřní klubovně, kde jsme hráli připravené hry. Začali jsme rozpoznáváním filmových písniček a melodií, pokračovali ochutnáváním různých kousků jídla poslepu, čínskými hůlkami jsme přemisťovali předmět a mnoho dalších. Po večerní hygieně jsme už šli všichni do svých postýlek a těšili se na ráno, co si pro nás vedoucí zase připravili.
V sobotu ráno jsme začali rozcvičkou, abychom se správně nastartovali na celý den. Po rozcvičce na nás čekala bohatá snídaně, kde jsme si každý vybral to své. Počasí nám celkem přálo, tak jsme celé dopoledne strávili venku, kde nás chvilkami i hřálo sluníčko. Při jedné hře jsme si procvičovali paměť a zároveň morseovku. Samozřejmě vše bylo na čas, a kdo chtěl vyhrát, musel rychle běhat. Poté jsme se vydali do lesa, kde byla byla vytyčená trasa z hádanek a překroucených přísloví. Po náročném dopoledni nás čekaly k obědu špagety a následoval lehký odpočinek. Ale jelikož času o víkendu není nazbyt, za chvíli jsme již byli v autech a vyráželi do hasičského muzea ve Zbirohu. A protože naši vedoucí mají známosti všude, v muzeu nás provázel sám místní správce. Mohli jsme vidět historickou i současnou hasičskou techniku. Muzeum bylo velmi rozlehlé, mělo i venkovní pasáže a tak nám prohlídka zabrala dvě hodiny. Poté jsme zamířili zpět do kempu, kde jsme po svačině trénovali na branný závod. K večeři jsme měli tentokrát všemi oblíbené řízky s bramborovou kaší.
Po vydatné večeři jsme se přesunuli opět zpět do klubovny. Učili jsme se šifry jako polský kříž nebo obrázkovou i čínskou abecedu. Oblíbenou se stala hra evoluce, kdy se klubovna proměnila na místo plné zvířátek vydávající zvuky. Pozadu nezůstali ani vedoucí, takže jsme mohli vidět, jak vedoucí pípají, štěkají nebo skáčou jak opice. V pozdějším večeru se klubovna proměnila na diskotéku s blikajícími světly a taneční hudbou. Zdárně unaveni jsme se přesunuli do svých postelí.
V neděli nás dopoledne čekala praktická zkouška branných dovedností, které jsme si včera procvičovali. Vedoucí měli různá stanoviště v lese a my k nim vyběhli s buzolou v ruce. Museli jsme překonat stanoviště se zdravovědou, uvázat pár uzlů, poznat několik značek a dle zadaného azimutu dorazit do cíle. Když jsme všichni úspěšně dorazili, proběhlo vyhodnocení našeho snažení a šli jsme na oběd, všem moc chutnalo pečené kuřátko. Po obědě začalo balení a po jedné hodině jsme odjížděli na prohlídku zámku Zbiroh. Zde nám paní průvodkyně krásně vyprávěla o historii zámku až po současnost. Po prohlídce jsme si dali v zámecké zahradě svačinu a vydali se již zpět domů do Nových Jiren. Všichni jsme se vrátili domů s dalšími krásnými zážitky. Tímto jsme symbolicky ukončili letošní sezónu a už se těšíme na další.